Akustiikkapäivät 2013 Turussa

Akustiikkapäivät 2013

Vuoden 2013 Akustiikkapäivät järjestetään ke 22.5. to 23.5.2013 Logomossa Turussa. Akustiikkapäivät on perinteisesti koonnut yhteen suomalaiset akustiikan alan ammattilaiset ja esitelmät ovat tarjonneet laajan kattauksen akustiikan nykytutkimukseen ja teollisuuden suuntauksiin.

Akustiikkapäivillä on tänä vuonna yhteensä 45 esitelmää, ja esityksiä on mm. länsimetron aiheuttamasta runkomelusta, älypuhelimien stereoäänen laadusta, avotoimistojen akustiikasta, tuulivoimaloiden melusta sekä Musiikkitalon konserttisalin akustiikasta. Keskiviikon iltaohjelmassa jaetaan Akustisen seuran kannustuspalkinto.

Torstaina päivien päätteeksi on mahdollisuus tutustua Logomon erikoiseen virtuaaliakustiikkaan. Meyer Soundin €Constellation€ keinoakustiikkajärjestelmän avulla salin jälkikaiuntaa voidaan säätää luonnollisesta 0,9-1,3 sekunnista aina 2,5 sekuntiin. Järjestelmä pystyy myös vaikuttamaan muihinkin sointiominaisuuksiin, kuten soinnin lämpöisyyteen ja voimakkuuteen. Virtuaaliakustiikan tutkimusryhmä (Aalto-yliopiston Mediatekniikan laitokselta) pystyttää demoa varten kaiutinorkesterin, joka soittaa kaiuttomassa huoneessa äänitettyä sinfonista musiikkia. Tämä on ensimmäinen kerta maailmassa, kun virtuaaliakustiikkaa mitataan virtuaalisella orkesterilla.

Akustiikkapäivillä ovat myös mukanat seuraavat yritykset:

Akukon | Ewona | Metric Industrial | Christian Berner |  MIP Electronics | Knauf | Paroc | Ecophon | Noisetek | Soundtools | Helimäki Akustikot

Lataa Akustiikkapäivien lehdistötiedote.