Akustinen Seura ry
Ville Rajala
Hatanpään valtatie 30
33100 Tampere

Vastaanotamme laskut mieluiten verkkolaskuina. Verkkolaskuosoite: 003714397491 (Operaattori Apix Messaging Oy)

Sihteeri: Ville Rajala
sposti: sihteeri at akustinenseura piste fi

Akustinen seuran ry:n hallitus

Akustinen Seura ry toimii yhdyssiteenä akustiikasta kiinnostuneiden eri alojen henkilöiden, kuten foneetikkojen, fysiologien, fyysikkojen, insinöörien, muusikkojen ja opiskelijoiden välillä. Yhdistys pyrkii kehittämään akustiikan tutkimusta, koulutusta, julkaisutoimintaa ja suomenkielistä sanastoa.

Kokouksista, esitelmätilaisuuksista, teemapäivistä, opintoretkeilyistä ja yhteismatkoista tiedotetaan jäsenille sähköpostitse. Tutkimusta edistetään tukemalla suomalaisten esitelmöitsijöiden kokousmatkoja sekä ylläpitämällä yhteyksiä ulkomaisiin opetus- ja tutkimuslaitoksiin. Yhdistys antaa lausuntoja, tiedottaa kansainvälisistä kokouksista ja osallistuu kotimaisten asiantuntijaelinten toimintaan. Se tukee alan oppikirjojen julkaisua, ja sen piirissä on laadittu suomenkielinen akustiikan sanasto. Yhteistyötä harjoitetaan useiden kotimaisten yhdistysten kanssa, ja seura on jäsenenä seuraavissa kansainvälisissä järjestöissä:

European Acoustics Association (EAA)
International Institute of Noise Control Engineering (I-INCE)
International Commission on Acoustics (ICA)
Nordic Acoustics Association (NAA)
NAA järjestää joka toinen vuosi pohjoismaisen kongressin, jonka isäntänä Akustinen Seura vuorollaan toimii.

Varsinaisia jäseniä oli vuoden 2023 lopussa 259 ja kannattajajäseniä 20. Varsinaiseksi jäseneksi voidaan hyväksyä akustiikasta kiinnostunut henkilö. Varsinaisen jäsenen jäsenmaksu oli vuonna 2023 30 euroa. Kannattajajäseniksi seuraan voivat liittyä seuran pyrkimyksiä kannattavat henkilöt, yhteisöt ja säätiöt. Kannattajajäsenen jäsenmaksu oli vuonna 2023 300 euroa. Ohjeet seuran jäseneksi liittymiseen löytyvät täältä.